قیمت نیتروژن مایع :

یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان . مصرف کنندگان محترم میعانات کرایوژنیک بعد از کیفیت و تامین به موقع ، مقوله قیمت نیتروژن مایع می باشد . جهت تعیین قیمت این محصول و نحوه سفارش آن باید به عوامل تاثیرگذار ذیل توجه داشت :

1 – قیمت اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح از جمله اتحادیه های کشوری تولیدکنندگان و توزیع کنندگان گازهای صنعتی و طبی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان : معمولا این مراجع در فصل بهار هر سال قیمت مصوب را با در نظرگرفتن هزینه های تولید و توزیع اعلام می کنند و اگر شرایط خاصی اتفاق نیافتد معمولا این قیمت تا پایان سال ثابت می ماند .

2 – عرضه و تقاضا : معمولا در شش ماه ابتدای هر سال با گرم شدن هوا و افزایش تقاضا جهت خرید نیتروژن مایع و اکسیژن مایع و کاهش تولید اکسیژن مایع و نیتروژن مایع ، قیمت این محصولات افزایش می یابد . قطعی برق در بخش صنعت که معمولا در بخش تابستان اتفاق می افتد و اعمال هزینه های پیک تابستان جهت برق مصرفی واحدهای صنعتی از عوامل تاثیرگزار دیگر بر افزایش قیمت هستند . با عبور از موج گرما وسرد شدن هوا در شش ماهه دوم سال معمولا قیمت اکسیژن مایع و قیمت نیتروژن مایع به ثبات می رسد .

3 – هزینه های تولید و توزیع : قیمت تمام شده اکسیژن و نیتروژن مایع معمولا شامل دو بخش می شود . بخش اول هزینه تولید این محصول برای تولید کننده اکسیژن مایع و تولید کننده نیتروژن مایع می باشد . بخش دوم هزینه حمل این محصول از سکوی فروش تا محل مشتری است . هر چقدر مسیر کوتاه تر و محموله ارسالی بزرگتر باشد هزینه بخش دوم کاهش یافته و طبیعتا هزینه تمام شده خرید اکسیژن مایع و خرید نیتروژن مایع کمتر می باشد

4 – کیفیت و گرید محصول : در صورت خرید اکسیژن مایع و خرید نیتروژن مایع هرچقدر که محصول کیفیت بالاتری داشته و میزان ناخالصی های کمتری داشته باشد ، قیمت بالاتری دارد .

5 – سایر عوامل تاثیرگذار : مسائل دیگری از جمله ماهیت شرکت تامین کننده ( تولید کننده بودن یا توزیع کننده بودن ) ، محل سکوی فروشنده ، بازار کشورهای همسایه و هزینه فرصت ، قیمت ارز ، حجم محموله همگی بر روی قیمت اکسیژن مایع و نیز قیمت نیتروژن مایع تاثیرگزار می باشد .


جهت اطلاع از قیمت روز اکسیژن مایع و قیمت روز نیتروژن مایع با در نظر گرفتن عوامل فوق می توانید با شماره های 02634761023 و 02634761021 تماس حاصل فرمائید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *